Radiofuturologist @JamesCridland: Why Radio won’t die and @Spotify just competes with rubbish radio

Technology-Journalists will be surprised how succesful Radio is going to be in future – says James Cridland, a radiofuturologist based in London. In an interview with 140z.de Cridland explains why radio has an image problem, how it will develop thanks to the internet and why it should not try to imitate television.

Technologie-Journalisten werden sich wundern, wie erfolgreich Radio auch in Zukunft sein wird, sagt James Cridland, Radiofuturologist aus London. 140z.de erklärt er beim Medienforum NRW 2012, warum Radio ein Imageproblem hat, wie es sich mit DAB Plus und Internet entwickeln wird und warum es das Fernsehen gar nicht erst imitieren sollte.


James Cridland. Quelle: BBC Academy (CC via flickr.com/photos/jamescridland/)
„Radio will remain as popular as it has ever been“:
Radiofuturologist James Cridland was talking to Timo Stukenberg during the Medienforum NRW in Cologne.

3 Gedanken zu “Radiofuturologist @JamesCridland: Why Radio won’t die and @Spotify just competes with rubbish radio

  1. Pingback: 140z.de
  2. Pingback: Timo Stukenberg
  3. Pingback: jens tönnesmann

Schreib einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *